2013-04-25

Ένα τόσο «outsider» βιβλίο! Keep sharing voices!

+

«Ανάμεσα στο χρώμα και την αχρωμία
ψάχνω τη δική μου απόχρωση»

Όπως  είναι λογικό, η επιτυχία ενός βιβλίου κρίνεται και από την θέση και την απήχηση που έχει στο ίντερνετ. Το «Σύμπαν 16 --> 33» της Δέσποινας Κ. Ντίνα δεν υπάρχει καν σαν αποτέλεσμα στο Google, όποιον συνδυασμό λέξεων κι αν δοκιμάσει κανείς. Έτσι, είπα να του δώσω μια θέση  στον κυβερνοχώρο.
Αν μη τι άλλο, «όσο λιγότερες φωνές, τόσο λιγότερες επιλογές» («fewer voices fewer choices» είναι ο τίτλος των προσωπικών μου blogs* ) και, εκτός των άλλων, αυτός είναι και ένας τρόπος να περάσει η πληροφορία της ύπαρξής του στις επόμενες γενιές που θα λειτουργούν κατά κύριο λόγο διαδικτυακά…


«Πύρινη ομορφιά
άπληστη σάρκα
γνώμονας ζωής
Μας θανατώνεις κάθε μέρα»
«Παραμυθένιο χρώμα
παραμυθένιος ήχος
παραμυθένια ζωή
Αλλιώτικη που είναι η αλήθεια»


Το βιβλίο είναι μια συλλογή 113 ποιημάτων. Μιας και δεν υπάρχει εισαγωγή για να επεξηγεί τίποτα σχετικό, υποθέτω ότι ο τίτλος σημαίνει πως η συλλογή αποτελεί το «σύμπαν» της δημιουργού από τα 16 έως τα 33 της χρόνια. 

«Το ηλεκτρόνιο φλερτάρει τον πυρήνα
η γη τον ήλιο του γαλαξία μας
η σελήνη τη δικιά μας γη
Τα μάτια μου φλερτάρουν το χρώμα της αύρας σου
Ακούω τον ήχο της ζωής σου
αφουγκράζομαι με προσοχή τα ανείπωτα από τα χείλη σου λόγια
Αχνίζουν τα μάτια σου
ο αχνός τους αγγίζει τα δικά μου»

Η συγκεκριμένη ποιητική συλλογή διατηρεί ένα μυστηριώδες ταμπεραμέντο, καθώς δεν υπάρχει βιογραφικό της συγγραφέως, ούτε ημερομηνία έκδοσης, ενώ ο εκδοτικός οίκος δε φαίνεται στο εξώφυλλο όπως συνήθως. Οι μόνες πληροφορίες που υπάρχουν είναι στην τέταρτη σελίδα ότι ο εκδοτικός οίκος είναι ο «Παρατηρητής» Α.Ε., και στην πέμπτη ότι η συλλογή είναι αφιερωμένη «στον Πέτρο». 

«Παίρνω μπογιές και βάφω το πρόσωπό μου
θέλω να κρύψω την αλήθεια μου
δεν αφήνω να δουν τα μάτια μου καθαρά
νομίζω πως έτσι είμαι πιο ασφαλής
Και έρχονται τα χτυπήματα των κακών
κατευθείαν στην καρδιά μου»
«Πόσο φτωχές είναι οι λέξεις που ξέρω
δεν μπορούν να εκφράσουν αυτό που νιώθω
αγωνίζομαι να βγάλω σ’ αυτές τον πόνο μου
η καταπακτή που νιώθω στο ύψος της καρδιάς ανοίγει
μα πριν προλάβω να δω μέσα μου κλείνει
κι εγώ μένω με την απορία στα μάτια»


Ελπίζω να καταλαβαίνετε το λόγο για τον οποίο επέλεξα να παρουσιάσω ένα τόσο «outsider» βιβλίο! Keep sharing voices ;)

Δεν υπάρχουν σχόλια: